Bine ai venit! Aceasta este o "parcare pentru ganduri".
Nu se plateste taxa nici de stationare, nici de oprire.

luni, 9 noiembrie 2015

Destinatia de vis!


   Intr-o zi gandurile mele s-au imbarcat la bordul imaginatiei si au zburat spre locurile nemaivazute. Au ajuns tot acolo in fiecare an: in New York!
Asa se face ca mi-am facut bagajul: am pus cu mine ipodul, incarcatorul de la telefon, haine pentru mine si pentru cea mica. Destinatia? Cea la care visez de ani de zile: New York. E plin de oameni pe aeroportul din Cluj. Cei mai multi sunt tineri, parinti, copii, toti nerabdatori sa treaca de zona de check-in si sa se imbarce. Stau si eu la coada. Nu singura, ci impreuna cu fiica si sotul meu. E prima noastra calatorie in 3 intr-un circuit atat de lung cu avionul. Am ales NewYork-ul, chiar avand o fetita atat de mica cu noi, pentru am cumparat in secret bilete la concertul aniversar de Craciun al lui Michael Buble. Fiica mea il adora, adora concertele speciale de Craciun al marelui artist canadian. Nu era singura supriza pregatita pentru cea mica. O astepta o intalnire cu Minnie, Mickey si Pluto, indragitele ei personaje, pentru ca avea sa ajunga la Walt Disney World.
Dupa ce am trecut de check-in, asteptam cu nerabdare imbarcarea. Eu am mari emotii. E prima data cand o luam pe cea mica cu noi: are doar 2 ani si 2 luni,iar la varsta aceasta copiii sunt extrem de energici. Avem norocoul sa avem o minunatie de fetita extrem de cuminte, care nu imi pune nervii si rabdarea la incercare, decat foarte rar. :)
Am luat cu noi si cateva "instrumente" care o tin ocupata: de la tableta de scris, la ipad, pana la creioane. Stiu, multi parinti vor sari rapid pe mine ca am scris "ipad". Traim intr-o lume a tehnologiei, ar fi culmea sa nu ii adaptam si pe cei mici la evolutie si sa nu-i ajutam sa foloseasca tehnologia in folosul lor. Asa se face ca pe tableta am pus inainte de plecare tot felul de cantecele de copii si concertele lui Michael Buble, cele speciale de Craciun. Sunt preferatele fiicei mele.
Nu e nevoie sa apelam la variantele tehnologice momentan, pentru ca avioanele stationare i-au atras atentia. Adora avioanele. Acum are si ocazia sa le vada de mai aproape, in timp ce unele stau sau altele decoleaza/aterizeaza.
Ne asteapta un drum extrem de lung, de cel putin 12 ore, cu escale In timp ce o privesc pe fiica mea si-i suprind bucuria din ochi la vazul avioanelor, nu pot sa nu ma intreb oare cum va fi drumul catre State? Nu e usor sa tii ocupat un adult, dar un copil. Stiu, prea multe griji. Asa imi zice si sotul meu. Incerc sa-mi calmez emotiile. Noroc ca nu am o stare de agitatie, pentru ca i-as transmite cu siguranta fiicei mele.
Gata! A venit momentul sa ne imbarcam. Ne sunt verificate biletele de avion, pasapoartele, urmeaza imbarcarea. Ne asezam, ne uitam pe geam, ne tot minunam. Urmeaza sa decolam. Am emotii. Mari emotii. Si vuummmm! Zburam. Fiica mea se cere in brate. Presiunea prea mare a speriat-o. O calmez si incerc sa-i explic ca zburam sus de tot, acolo unde vede ea avionul in restul timpului: in nori.
A epuizat-o decolarea. Adoarme in bratele mele 2 ore. Dupa inca 10 ore am ajuns in sfarsit la destinatie: New York! Of, Doamne cat de mult imi doream sa vad acest oras! Il visam chiar si cu ochii deschisi, imi doream sa-i vad toate colturile sale nevazute. Imi doream sa ajung in Central Park, pe Broadway, sa savurez istoria la The New-York Historical Society, sa savurez noaptea luminoasa a orasului american.Imi doream sa pasesc pe acolo pe unde si Carrie, din "Totul despre sex", o facea in fiecare episod.
Si evident, de abia asteptam sa vad cu ochii mei Statuia Libertatii.


https://en.wikipedia.org/wiki/Central_Park 
https://ro.wikipedia.org/wiki/Statuia_Libert%C4%83%C8%9Bii_din_New_York
Am ajuns si la fostul simbol american: acolo unde candva erau doua turnuri gemene. In locul lor? 
O multime de oameni, un simbol in memoria celor cazuti nevinovati, in care curge necontenit apa, in care mereu exista cateva lumanari aprinse, acolo unde exista un copac ancorat, cel care a rezistat atacului de la 11 septembrie 2001.
Cand ajungi in acest loc, simti cum te cuprind fiorii, de parca ai stii ce s-a intamplat acolo. Parca auzi sunetul surd al dezastrului petrecut acum mai bine de 14 ani. Ti se face pielea de gaina si simti furnicaturi din cap pana in picioare. Nu stam mult in acel loc, pentru ca pitica mea cand vede lumanari canta "la multi ani". :) Ea asociaza lumanarile cu tortul si cu ziua ei de nastere. Pentru ea lumanarile aprinse sunt mereu un moment de sarbatoare. E minunat ca e asa pentru ea!
Tare dulce a fost pitica mea atunci cand a vazut orasul noaptea. Doar "wow" auzeam pe masura ce inaintam pe strazile luminate ale New York-ului. Cu siguranta ca New York-ul nu doarme. Noi insa da, asa ca am lasat si pe maine plimbarea, vizitele. A treia zi urma sa mergem al concertul lui Michael Buble de la Radio City Music Hall. 
In a doua zi a vacantei noastre, am colindat magazinele, ne-am minunat de ce vedeam in jur: o imensitate de oameni, masini. Toate erau galbene, doar masinile. :)

http://www.shopmania.ro/obiecte-decorative-pentru-casa/p-tablou-taxiuri-in-new-york-s2ac3-88850045

Unde am mancat? Pai noi stam intr-un apartament al unui prieten, acolo unde am gatit, exact ca si acasa. E greu sa mergi cu un copil de 2 ani la un restarurant si sa-i ceri sa fie in rtimul tau: rabdator si sa se bucure de atmosfera, asa ca am evitat sa ajungem intr-o situatie neplacuta.
Ne mai faceam sandwichuri si le luam cu noi sau cumparam de pe strada cate un sandwich la mana. Vroiam sa cuprindem cu ochii cat mai multe. A treia zi a urmat marea supriza.
Concertul special de Craciun al lui Michael Buble  a avut loc seara. Ne-am imbracat toti festiv,ca pentru o seara de gala, am luat un taxi si am ajuns la locul cu pricina. Cand l-a vazut pe Buble pe scena, fiica mea a inceput sa zambeasca larg, sa se inroseasca si sa strige: " uite mami, Buble". Si da, chiar era. Nu era vreun strain care-i semana. Timp de aproape 2 ore fiica mea a dansat, a cantat si a fost cel mai activ spectactor de la eveniment. Nu credeam ca va fi atat de incantata.


https://plus.google.com/u/0/+RadioCityMusicHall/videos
Aici a avut loc concertul lui Michael Buble. Ca in fiecare an. Doar ca anul acesta si noi am fost prezenti in sala, nu in fata tabletei. A fost ceva cu adevarat unic, despre care sigur vor vorbi multi ani de acum inainte. Fiica mea chiar s-a lasat fotografiata alaturi de Michael Buble, care a remarcat-o in sala. Era imposibil sa nu-i vada entuziasmul. 
Am zis ca pe parcursul celor 7 zile in New York, vom face si o escapada la Walt Disney World. Era cam departe de unde stateam noi, dar nu puteam rata o astfel de excursie unica pentru minunea mea. Stiam ca intalnirea cu Minnie, Mickey si Pluto o va face sa fie cu adevarat incantata!
Zis si facut. Am luat avionul si am zburat pana la Florida, timp de 4 ore si jumatate. 
Si am ajuns la Walt  Disney World!

http://wikitravel.org/en/Walt_Disney_World#Districts
Ceva cu totul de vis! Tot felul de parcuri tematice: Magic Kingdom, Epcot, Disney's Hollywood Studios si  Disney's Animal Kingdom. Nu am plecat de acolo fara cateva suveniruri cu Minnie, Mickey si Pluto. A fost greu de ales. Doar somnul a convins-o pe fiica mea sa plecam de acolo. Am stat mai bine de jumatate din zi.
A urmat drumul inapi cu avionul. Jumatate din drumul cu avionul a dormit, fiind epuizata dupa aventura unica avuta.
Mai aveam 2 zile de stat in New York. Nu am ratat evident podul Brooklin. L-am suprins noaptea, in toata splendoarea sa.



Evident ca am ajuns si in cea mai cunoscuta piata din Nw York, acolo unde mi-am promis ca intr-unul din anii viitori voi numara cu timpul se scurge ca sa aduca un nou an: Times Square.

http://www.directbooking.ro/obiectiv-times-square-si-theater-district-778.aspx

Nici nu ne-am dat seama cum au trecut 7 zile in SUA! A fost sigur unul dintre cele mai frumoase circuite turistice Stiu sigur ca am strans o multime de amintiri de neuitat si ca ne-am implinit un vis!

Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2015.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu