Bine ai venit! Aceasta este o "parcare pentru ganduri".
Nu se plateste taxa nici de stationare, nici de oprire.

luni, 5 mai 2014

Urasc astfel de comportamente!

Sunt oameni care nu inteleg ca daca vor sa fie de folos, nu trebuie sa se impuna. Nu inseamna ca daca au o anumita varsta au si dreptate sau au si dreptul de a-si impune punctul de vedere. Daca ai trecut prin experienta de parinte si vrei sa fii de folos, nu inseamna ca trebuie sa te impui si ca toata lumea sa faca cum zici tu. Cum sa-ti ceara cineva ajutorul sau cum sa fie cineva sincer cu tine daca tu vrei ca toti sa faca ca tine? Oamenii care procedeaza astfel chiar au impresia ca vor avea izbanda? Cu mine sigur nu. Ma deranjeaza si enerveaza oamenii care se cred mai experimentati ca mine, care au impresia ca se pot baga in viata mea fara sa aiba dreptul. Ce fac eu in cazuri de genul? Ce am facut intotdeauna. Spun subtil ca au depasit limita, spun apoi frumos in fata, daca se continua cu presiunea asupra mea ce urmeaza sa fac? Sa ma retrag si atunci sa-si dea cu parerea unde vor ei, in fata oglinzii. 
Eu, ca parinte stiu ce e mai bine pentru copilul meu. Eu stau cu pitica mea toata ziua. Suntem doar noi doua si din cand in cand mai vin parintii mei. Nimeni nu-mi cunoaste mai bine copilul ca mine, nici macar sotul meu. Eu stiu ce inseamna fiecare gest al ei, stiu de ce plange, stiu ce-si doreste cand isi intinde manutele, stiu care sunt nemultumirile ei. Expresii de genul :" mai stai si la mine ca la mama ta stai toata ziua" nu-si au rostul. Atunci cand copilul se cere la mama lui e pentru simte nevoie. Nu poti compensa nimic. Si atunci cei din jur se mira ca pitica se apuca de plans. Pai daca vrei sa o duci de langa mine, din ideea de a-i atrage atentia, chiar sa stii ca nu rezolvi nimic, ba din contra vei afla cat de puternica e vocea Nicoletei. 
Un copil are nevoie de joaca. Daca tii un copil doar in brate nu inseamna nimic, atunci cand acesta nu are nevoia. Pe un copil trebuie sa-l urmaresti, sa-i citesti gesturile, sa afli ce-l face bucuros, ce-l deranjeaza. Pai daca il tii doar in brate cum sa afli toate aceste lucruri minunate? Nu te mira ca vei constata ca dintr-o data copilul refuza sa stea la tine, indiferent cine esti tu.
Eu am niste principii dupa care imi cresc pitica. Urasc cand cineva are impresia ca are libertatea de a le schimba. Nimeni in afara de mine nu s-a trezit din 2 in ore sa o schimbe pe pitica, sa-i dea sa manance, sa o tina in brate, sa-si innece somnul in telefon, doar ca sa nu i se inchida ochii.
Cand nu stii nimic despre copilul meu de ce iti dai cu parerea, de ce ai impresia ca stii ceva despre copilul meu? Mai trist este ca nici nu vrei sa afli. Ai impresia ca doar ce stii tu e bine, sa-l tii in brate si atat.
In primul rand nu ma ajuti cu nimic, doar ii formezi o noua deprindere: statul in brate. Te-ai intrebat cine sta cu el toata ziua? Tu il vezi 2, 3 ore pe saptamana si apoi gata. Tu, indiferent cine esti tu, trebuie sa fii o completare a mea, nu trebuie sa-mi dai peste cap toata programa mea de crestere. Decat sa ma incurci, mai bine lasa-ma-n pace. Ne descurcam minunat amandoua!
Un copil nu e mamos, un copil doar are nevoia de afectiunea mamei, are nevoie sa se simta in siguranta, cam asta transmite un copil atunci cand cere sa fie luat in brate de mama sa. 
Daca sunt suparata? Da. Foarte tare, atat de tare incat imi vine sa pun pe tigara si sa o aprind. Dar desi as putea sa fac acest lucru, nu-l voi face. Nu trebuie sa-mi vars nervii in acest mod. I-as face rau fetitei mele si nu voi face acest lucru niciodata.
Acum ma simt mai bine ca m-am destainuit. Simteam ca explodez! Si bunul meu simt are o limita, la fel si rabdarea mea si nu mi-as dori sa se termine. Cum reactionez? Tac. Pur si simplu nu spun nimic, doar ca fata mea spune totul.
Inchei postarea cu o piesa pe care o ador si care este cel mai bun pansament sufletesc!
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu