Bine ai venit! Aceasta este o "parcare pentru ganduri".
Nu se plateste taxa nici de stationare, nici de oprire.

miercuri, 9 octombrie 2013

Tentatii (i)rezistibile

Fiecare zi e tentanta...tentantiile sunt la fiecare pas..te trezesti de dimineata si te tenteaza o cafea, poate chiar o tigara ( pentru cei care fumeaza ). Tentantiile nu tin cont de sex, de activitatea profesionala, de statutul social, de aspectele fizice ale unei persoane: culoarea parului, inaltime sau marimea la incaltaminte. Sunt convinsa ca tentatiile tin cont insa de anumite lipsuri din viata noastra. Cunosc persoane care nu pot sa reziste dulciurilor, in special a ciocolatii sau a prajiturilor. Una dintre aceste persoane este mama mea. Atunci cand are in fata ei o ciocolata nu se poate abtine sa nu o manance.Si nu o patratica, ci pe toata. Si eu am fost dependenta de tigari. Am inceput sa fumez din timpul facultatii. Era interesant sa fumezi. Toata lumea fuma. Mergeai la o teresa se fuma. Mergeai in club toata lumea fuma. Asa am inceput eu sa fumez. Era cool, cum se zice. O tigara azi, maine doua si a treia zi, pachetul. Tigara ma facea sa ma simt bine, asa aveam impresia. Cand aveam vreun examen, inainte de a intra sa-l sustin fumam si ma calma. Si asa am ajuns sa fiu dependenta de tigari. De dependenta nu poti scapa asa de usor. Nu e ca si cum te trezesti a doua zi si parca poti sa arunci pachetul de tigari si sa zici ca ai "divortat" de acest viciu. Ca sa renunti la un viciu ai nevoie de forta, de tarie, de determinare. Eu am reusit sa renunt la tigari cand am ramas insarcinata. Am avut o determinare. E greu sa infrunti dependenta. Uneori ai nevoie de ajutor medical ca sa scapi de ea. Ne cream vicii sau ajungem sa fim dependenti de ceva, atunci cand vrem sa compensam o lipsa din viata noastra, cand vrem sa ne inhibam anumite trairi, cand vrem sa compensam anumite puncte vulnerabile.
De foarte multe ori ajungem dependenti de un anumit lucru si nu ne dam seama ca de fapt avem o problema, ce trebuie tratata. Sunt multe persoane dependente de calculator, de retelele de socializare, de jocurile pe calculator. Dependenta trebuie tratata. Nu trece de la sine, decat daca esti suficient de determinat sa renunti. Dependenta de sex, tema principala din filmul " Tentatii (i)rezistibile " este modul personajelor de a reusi sa se simta in propria lor piele, modul lor de a reactiona la stresul zilnic. O anumite dependenta ne ajuta sa ne depasim anumite frici, temeri, modul prin care organismul nostru reuseste sa se relaxeze. 
O data cu trecere timpului ne obisnuim cu acea dependenta, face parte din viata noastra, incepe sa ni se pare ceva normal. Abia cand ajungem sa scapam de ea, concluzionam ca ne este mai bine fara dependenta, ca nu intotdeauna am fost dependenti si ca am trait foarte linistiti in lipsa ei.
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2013.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu